Tło przypominające spis czegoś tam,
Tło przypominające spis czegoś tam, źródło: pixabay.com

Katalogi SEO niedługo umrą śmiercią naturalną?

Katalogi SEO to takie strony, które zbeirają informacje o stronach internetowych i segregują je w odpowiednich (wg własnego uznania) kategoriach. Od czasów, kiedy praktycznie wszyscy internauci używają Google lub innych wyszukiwarek do przeczesywania zasobów internetu, katalogi spełniają inną rolę - reklamy i tworzenia tzw. zaplecza linkowego dla strony internetowej!

Co to jest zaplecze linkowe strony internetowej

Obecnie nie wystarczy stworzyć strony internetowej, nawet takiej jak ta - ze szczerą i dobrą treścią - by cieszyć się super poczytnością lub oglądalnością! Trzeba byłoby mieć niebywałe szczęście, aby strona od razu chwyciła. Jednak w szarej, internetowej rzeczywistości, aby strona stała się poczytna i rozpoznawana potrzebna jest promocja. Bynajmniej nie chodzi tylko i wyłącznie o reklamę wśród ludzi, ale o indeksowanie naszej strony przez roboty. 

Aby tak się stało, należy stworzyć zaplecze linkowe i treściowe strony. Nazwijmy pozycjonowaną stronę "Strona Główna". Do naszej Strony Głównej tworzymy conajmniej kilka innych stron, blogów, witryn, forów itd. Na nich umieszczamy wpisy zwiazane z tematyką Strony Głównej, a w tekstach wstawiay linki prowadzące do artykułów Strony Głownej lub do głównej strony Strony Głownej (tak wiem - niefortunny dobór słow, ale chyba wszystko jasne!). Strony zapleczowe mogą linkować również do siebie na wzajem. Im więcej mamy takich stron tym bardziej skomplikowana sieć linków zostanie wytworzona, a to Google bardzo ceni. 

Katalogi SEO - dlaczego są co raz mniej popularne?

Ponieważ Google nie lubi wymiany linkowej, ani treści niczego do internetu nie wnoszących.

Wpisy w katalogach, zwykle nie zawierają nowych informacji, a skanować adresy Google potrafi całkiem nieźle już bez pomocy katalogów SEO. W dodatku wykryta wymiana linkami (katalog SEO zwykle wymaga linku zwrotnego) przynosi obecnie odwrotny do pożądanego efekt! Szkodzi naszej stronie!

Do tego najlepiej, gdy nasza strona jest związana z treściami coś do internetu wnoszącymi. Byłoby idealnie jakby to był dłuższy, autorski tekst taki, jak właśnie ten artykuł! Pomiędzy słowami powklejałem linki do różnych katalogów, niektórych nawet autorstwa włąsnego, bo pozycjonowaniem stron się zajmuję dorywczo! Bardziej eksperymentalnie i w formie nauki nowych umiejętności, które byćmoże przerodzą się niegdyś we własną firmę.

Blog SEO wypiera katalog SEO?

Tak się dzieje. Katalogi są prostsze w budowie i nie wymagają skomplikowanych treści. Tu dobra wiadomość dla copywriterów, gdyż ich usługi będą co raz bardziej porządane, choć konieczność zamawiania coraz większej ilości tekstów może obniżyć ceny za 1 tys. zzs.

Blog SEO pełni w zasadzie rolę katalogu, ale posiada nieco dłuższe wpisy i jest tworzony w typowej formie bloga. Nie ma kategorii, jest tylko artykuł albo wpis na konkretny temat i link lub dwa do danej strony! 

Dla porównania dodam, że klasyczny katalog wygląda tak: http://katalogowo.cba.pl/

A taki w formie Bloga SEO wygląda tak: 

I tak to są moje strony, więc to nie jest żaden artykuł sponsorowany, ani blog zapleczowy. Bloga piszę z potrzeby serca. Co innego powyższe katalogi! Dlatego zachęcam do skorzystania z nich i podwyższenia sobie pozycji.

Blog SEO i Katalog SEO - jakie parametry są ważne?

Wychodzi na to, że trzeba przede wszystkim zadbać o unikalność treści i link "dofollow"(więcej na Wikipedii: https://pl.wikipedia.org/wiki/Hiper%C5%82%C4%85cze).

Drugim parametrem, obecnie najważniejszym w świecie pozycjonowania stron internetowych SEO jest tak zwany Domain Rating obiczany przez ahrefs.com. Silna domena daje dobry link zwrotny. Do tego warto zwrócić uwagę na parametr ruchu, jaki taka strona potrafi nam dać.